Jeśli są Państwo zainteresowani usługą pozycjonowania lokalnego w swoim mieście, zapraszam do zapoznania się z ofertą – w tym miejscu.
Jednym z kluczowych elementów tworzenia strategii pozycjonowania jest dobór fraz, na jakie strona będzie pozycjonowana.
W modelu pozycjonowania za efekt, który nasza firma stosuje, jest to element o tyle ważny, że potem poprawianie pozycji tych fraz jest sposobem na rozliczenie się z klientem, ale w modelu abonamentowym, gdzie zlecający pozycjonowanie ponosi stałą opłatę, również wybiera się frazy.
Jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie lokalne, czyli pozycjonowanie firmy działającej na określonym terenie, na przykład w Krakowie, standardowo wybiera się słowa będące nazwami produktów i usług, oraz dodaje do nich nazwę miasta. My jednak zazwyczaj proponujemy też słowa bez nazwy miasta. Nie dlatego, że naciągamy klientów na koszty i chcemy aby firma z Krakowa wyświetlała się w Warszawie, ponieważ to tak nie działa.
Wyszukiwarka Google regionalizuje bowiem wyniki i przykładowo jeśli wpiszemy w pasek wyszukiwania biuro rachunkowe, to inne wyniki zostaną nam zaprezentowane w Krakowie, a inne w Gdańsku.
Google bowiem umie rozpoznać, gdzie jesteśmy, patrząc po numerze IP, a nawet korzystając z informacji w naszym telefonie, jeśli mamy system Android i jesteśmy zalogowani na naszego Gmaila.
W związku z tym najlepszym sposobem jest dobór fraz zarówno z nazwą miasta, jak i bez niej – również gdy pozycjonowanie ma mieć charakter lokalny.