502 093 500 kontakt@pingumedia.pl

BLOG: Wszystko o pozycjonowaniu i stronach internetowych

Od czego zależą wysokie pozycje wizytówki Google Moja Firma?

Pozycje w Google mapie

Utworzone przez: Andrzej

31 stycznia 2022

Gdy pozycjonujemy firmy w Google, pracujemy nie tylko nad stroną, aby była ona wysoko w wynikach wyszukiwania, ale zajmujemy się również wizytówką Google My Business.

Dzięki temu można pojawić się na stronie wyszukiwarki Google w ramce z mapą.

W ten sposób:

Ramka z mapką w wynikach wyszukiwania

Wtedy pojawimy się również bezpośrednio na mapach Google zarówno na komputerze i w telefonie w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google Maps:

Wyniki bezpośrednio na mapie

Osiągniecie wysokiej pozycji na mapach nie zawsze jest takie proste i zależy od kilku istotnych czynników, z których niestety nie wszystkie są zależne od nas.

Co wpływa na to, czy Twoja wizytówka w Google Moja Firma jest wysoko, czy nisko?

Odległość firmy od osoby szukającej informacji

Jeśli Google zna lokalizację osoby wpisującej w mapę lub wyszukiwarkę określone zapytanie, to większą szansę na wyświetlenie będą miały po prostu te firmy, których fizyczne lokalizacje (a konkretniej adresy przypisane do wizytówki) są bliżej szukającego. Mniejsze ma to znaczenie gdy, wpisujemy frazę z miastem, np. „pozycjonowanie Kraków”, większe, gdy wpiszemy słowo bez miasta, czyli samo „pozycjonowanie”.

Najdobitniej widać tę zależność, gdy zapytanie wpisujemy w telefonie z włączoną lokalizacją GPS. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarka geolokalizuje nam wyniki wyszukiwania.

 

Wyniki w mapie a konkurencja firm

Konkurencja innych firm

Pamiętajmy jednak, że odległość firmy od szukającego jest pojęciem względnym. W przypadku branż, w których podmiotów świadczących dane usługi jest bardzo dużo, może to być kwestia kilometra czy kilku.

Istnieją przecież jednak branże z małą liczbą firm, i wtedy obszar z wynikami może być na przykład całym województwem. Konkurencja innych firm przy pozycjonowaniu wizytówki ma również to znaczenie, że im więcej wizytówek się pozycjonuje, tym trudniej je prześcignąć. Musimy się wtedy po prostu bardziej postarać. Nie bez znaczenia jest również wiek wizytówki. Nasze obserwacje mówią nam, że Google bardziej przyjaźnie patrzy na wizytówki kilkuletnie, niż na świeże.

Poprawne uzupełnienie informacji o firmie

Czy te fakty oznaczają, że pozycjonowanie wizytówki jest loterią dla pozycjonującego i zlecającego pozycjonowanie, bo i tak inne czynniki będą decydować, czy nasza firma będzie się wyświetlać? Nie. Dobrze zadbana i starannie prowadzona wizytówka będzie miała większą siłę przebicia. Należy pamiętać o opisie firmy, danych teleadresowych odpowiednim doborze usług, opisach produktów, wirtualnym spacerze, systematycznym publikowaniu wpisów… troszkę się tego uzbiera Między innymi o to właśnie będziemy dbać pozycjonując Twoją wizytówkę.

 

Pozycjonowanie wizytówki Google

Opinie klientów

Sam również możesz sobie pomóc, ponieważ nie wszystko zależy od nas. Taką kwestią są komentarze klientów.

 

Prowadząc Twoją wizytówkę będziemy pamiętać o odpisywaniu potencjalnym wysyłającym zapytania klientom, ale dobrze będzie, jeśli wizytówka będzie zbierała pozytywne opinie osób, które już skorzystały z Twoich usług. Dlatego warto, abyś prosił swoich klientów o wystawianie takich.

Chcesz pozycjonować swoją stronę i wizytówkę w Google?

Zapraszamy do kontaktu: 502 093 500 lub przez formularz kontaktowy.

Czytaj także…