Odkąd istnieje pozycjonowanie, jego główną metodą jest zdobywanie linków do strony (linkbuilding), bowiem wyszukiwarka Google działa w sposób zbliżony do świata nauki. W świecie nauki cenione są te prace, na które powołują się inni autorzy. Podobnie rozumuje wyszukiwarka – uważa, że jeśli do danej witryny prowadzą linki, to jest ona bardziej wartościowa, niż strona, do której linki nie prowadzą. Oczywiście ważna jest nie liczba linków, ale ich jakość.
Dla naukowców przypis z pracy doktorskiej jest bardziej cenny, niż z magisterskiej i tak samo jest z linkiem do strony. Odnośnik pochodzący z serwisu z historią, zadbanego, takiego, do którego czytelnicy sami linkują, jest lepszy, niż link ze strony zbudowanej na szybko i bez interesujących treści.
Jednak błędem jest twierdzenie, że sam linkbuilding załatwi sprawę pozycjonowania. Obok zdobywania linków do witryny konieczna jest również solidna optymalizacja strony, o której jeszcze będziemy pisać na naszej stronie. Czasem aby pozycjonować stronę trzeba ją zbudować od nowa, ponieważ nie wszystkie witryna nadają się do pozycjonowania – na przykład te wykonane we Flash.
Nie tylko linki się liczą
Konieczne jest również, aby strona żyła i była przynajmniej raz na jakiś czas aktualizowana. Mogą Państwo zastanawiać się, ja to zrobić w przypadku zwykłej wizytówki firmowej. Otóż wystarczy prowadzić bloga, tym bardziej, że blog może ściągnąć na stronę dodatkowych użytkowników. Jeśli nie macie czasu samodzielnie prowadzić bloga, zawsze można wynająć copywritera, który to za Państwa zrobi. PinguMedia również świadczy taką usługę.