502 093 500 kontakt@pingumedia.pl

BLOG: Wszystko o pozycjonowaniu i stronach internetowych

Umowa pozycjonowania – wzór i ogólne warunki

Ogólne warunki umowy na pozycjonowanie strony

Utworzone przez: Andrzej

10 września 2022

Oferujemy korzystną umowę pozycjonowania

Zadzwoń: 502 093 500

W tym artykule zapoznasz się z ogólnymi zasadami współpracy w trakcie pozycjonowania Twojej strony internetowej przez naszą firmę. Najczęściej podpisujemy umowę opartej o szablon, który możesz pobrać z tego miejsca –> wzór umowy na pozycjonowanie.

Umowa ta uwzględnia pozycjonowanie strony prezentującej ofertę firmy działającej na rynku lokalnym.

W przypadku stron prezentujących ofertę firmy działającej lokalnie proponujemy rozliczenie za efekt jako bardziej sensowne dla obu stron. W przypadku pozycjonowania firmy ogólnopolskiej, sklepu internetowego lub witryn typu blog lub serwis informacyjny umowa będzie miała inną treść. W części lub w całości (w zależności od wielkości projektu) będzie oparta o rozliczenie abonamentowe, nie zaś o w modelu za efekt.

Czas trwania umowy na pozycjonowanie

Większość agencji i freelancerów oferujących usługi pozycjonowania oferuje umowy nie krótsze, niż roczne. My robimy inaczej.
Korzystna umowa na pozycjonowanie

Naszym Klientom proponujemy umowę na okres nieokreślony z zastrzeżeniem, że nie może być ona rozwiązana wcześniej, niż po siedmiu pełnych miesiącach od podpisania. Uwzględniając dwumiesięczny okres wypowiedzenia, związany jesteś na 9 miesięcy. Po tym okresie, jeśli nie będziesz zadowolony z naszej pracy, możemy się rozstać. Głęboko wierzymy, że nic takiego się nie stanie – najstarszych naszych klientów pozycjonujemy nieprzerwanie od 2013 roku, czyli już 9 lat.

Nasze obowiązki w umowie

Będziemy pozycjonować Twoją stronę do najwyższych możliwych pozycji przez cały okres trwania umowy i zrobimy to skutecznie.
skuteczne pozycjonowanie z atrakcyjną umową

Jednym z kluczowych relacji między wykonawcą a klientem w tracie procesu pozycjonowania strony jest raportowanie. W przypadku pozycjonowania za efekt jest to systematyczne raportowanie pozycji, abyś dobrze wiedział, kiedy strona rośnie a kiedy spada. Dlatego otrzymasz od nas dostęp do panelu (będziesz mógł się do niego logować przez WWW), który każdego dnia będzie aktualizował pozycję Twojej witryny na pozycjonowane frazy. Wskazania te będą podstawą do wystawiania przez nas comiesięcznej faktury, ponieważ pozycje będą miały przypisane swoje stawki. My zaś wzajemnie, chociaż rachunek będziesz otrzymywał co miesiąc, w istocie rozliczymy się za każdy dzień oddzielnie

Pozycjonowanie to w dużej mierze prace prowadzone na stronie. Można je podzielić na te, które są widoczne dla czytelnika oraz na te, które są widoczne. W przypadku tych drugich będziemy Cię informowali, co chcemy zmienić i dlaczego. Jeśli nie będziesz się zgadzam na proponowane przez nas zmiany, coś wspólnie wymyślimy, aby i Twoja storna była cała i wyszukiwarka Google syta 🙂

Twoje obowiązki w umowie

Poza terminowym płaceniem faktur nie ma ich dużo.
Obowiązki zamawiającego w umowie pozycjonowania

Przede wszystkim będziemy potrzebowali od Ciebie danych dostępowych do pozycjonowanej strony. Mamy tu na myśli dane do logowania do zaplecza witryny, panelu administracyjnego hostingu, na którym stoi strona oraz danych logowania do bazy danych. W większości serwerów mając dane logowania do hostingu, mamy też dane logowania do bazy danych. Ponadto będziemy potrzebowali dostępu do narzędzi oferowanych przez Google, czyli: Google Analytics, Google Search Console oraz Google Moja Firma (wizytówka na mapie). Jeśli te narzędzia nie były zakładane, założymy je sami i to my przekażemy Ci dostęp.

To załatwimy na początku współpracy. W trakcie jej trwania, poza wspomnianymi wcześniej fakturami, chcemy tylko, abyś chcąc wprowadzać zmiany na stronie (takie jak dodawanie i usuwanie zakładek, zmiany w tekstach i tym podobne) informował nas o nich przed faktem. Dzięki temu ocenimy ich wpływ na pozycjonowanie i ewentualnie coś pozmieniamy aby dla wszystkich było dobrze.

Okres wypowiedzenia umowy

Po upływie siedmiu miesięcy możesz wypowiedzieć nam umowę z zachowaniem 2 pełnych miesięcy wypowiedzenia.
Wypowiedzenie umowy pozycjonowania

Czemu taki zapis? Wszystkie firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron, oferują w swoich umowach dłuższe lub krótsze okresy wypowiedzenia. Dwa miesiące są standardem. Wynika to z faktu, iż pozycjonowanie jest procesem ciągłym i przynoszącym rezultaty po pewnym czasie, zwykle właśnie kilku tygodni. Analogicznie po jego przerwaniu strona przez kilka tygodni utrzyma swoje pozycje zanim zacznie spadać będąc wyprzedzaną przez pozycjonującą się konkurencję.

Czytaj także…