Czym jest pozycjonowanie?

seosklepPytanie postawione w temacie niniejszego wpisu może się wydawać proste. Takim jednak nie jest. Pozycjonowanie w wielkim skrócie oznacza działanie zmierzające do tego, aby strona internetowa była bardziej widoczna w wyszukiwarkach. To prawda, ale z drugiej strony osobie, która chce płacić za pozycjonowanie, takie twierdzenie niewiele mówi. Warto je więc uzupełnić o dodatkowe kryteria. A konkretnie jedno. Oto one

Pozycjonowanie ma spowodować, że twoja strona będzie sprzedawać. To jest kluczowa sprawa określająca to, czy efekt pozycjonowania jest skuteczny. Różne metody rozliczania płatności za pozycjonowanie, niezależnie od tego, czy rozliczamy się za efekt, czy abonamentem czy płacą Państwo za zdobyte linki albo za zwiększony ruch na stronie (wszystkie te metody rozliczenia będziemy opisywać na blogu), ostatecznym efektem pozycjonowania jest to, aby telefony właściciela pozycjonowanej strony zaczęły dzwonić, a jego skrzynka mailowa zapełniała się nowymi wiadomościami z zapytaniami o ofertę.

I to jest jedyna i właściwa prawidłowa podstawa rozumienia pozycjonowania. Jeśli tak się dzieje, Państwa biznesowy rachunek zysków i strat jest na plus: wydajecie jakieś sumy na pozycjonowanie, w niektórych przypadkach pewnie nawet całkiem spore, ale to to bardzo dobrze, ponieważ zwracają się Wam one zwiększonymi obrotami w firmie. Cała reszta: pozycje na konkretne frazy, słupki w Google Analytics, to tylko drugorzędna statystyka.