Czy optymalizacja strony jest istotna?

portfolioZasadniczo długotrwały proces pozycjonowania strony internetowej, odkąd pozycjonowanie w ogóle istnieje, dzieje się na dwa zasadnicze procesy: optymalizację (search engine optimization, stąd skrót SEO) oraz zdobywanie linków do witryny. Generalnie optymalizację wykonuje się w pierwszej kolejności, następnie zdobywa linki, ale to nie jest do końca tak: zawsze jest coś, co w stronie można poprawić, a bardzo często wychodzą nowe rzeczy wynikające z aktualizacji algorytmu. Chociaż rzadko się tak twierdzi, uzupełnianie strony o nowe zakładki, prowadzenie bloga, w istocie też jest niczym innym, jak optymalizacją strony.

Często agencje SEO nie doceniają znaczenia optymalizacji strony: pomijają ją zupełnie, ewentualnie poprawiają podstawowe sprawy, jak tytuły podstron, czy jej meta-dane. To jednak za mało. Często już sama optymalizacja poprawia pozycje strony – niekoniecznie do wartości „sprzedażowych”, ale z pewnością do takich, aby było jasne, że jej poprawne przeprowadzone jest jak najbardziej właściwie.

Dlatego gdy zlecają Państwo komuś pozycjonowanie strony, zawsze upewniajcie się, czy optymalizacja będzie prowadzona. Po pierwszym miesiącu prac zawsze warto spytać się, jakie działania optymalizacyjne zostały wdrożone. A fakt, że firma pozycjonująca nie prosi Państwa o dane dostępowe do strony (zaplecze administracyjne, dane do serwera) będzie faktem, że optymalizacja niesłusznie nie jest dla niej ważna.