502 093 500 kontakt@pingumedia.pl

BLOG: Wszystko o pozycjonowaniu i stronach internetowych

Pozycjonowanie lokalne: Jak dobierać frazy?

Utworzone przez: Andrzej

31 maja 2017

Jeśli są Państwo zainteresowani usługą pozycjonowania lokalnego w swoim mieście, zapraszam do zapoznania się z ofertą – w tym miejscu.

Wybór fraz do pozycjonowaniaJednym z kluczowych elementów tworzenia strategii pozycjonowania jest dobór fraz, na jakie strona będzie pozycjonowana.

W modelu pozycjonowania za efekt, który nasza firma stosuje, jest to element o tyle ważny, że potem poprawianie pozycji tych fraz jest sposobem na rozliczenie się z klientem, ale w modelu abonamentowym, gdzie zlecający pozycjonowanie ponosi stałą opłatę, również wybiera się frazy.

Jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie lokalne, czyli pozycjonowanie firmy działającej na określonym terenie, na przykład w Krakowie, standardowo wybiera się słowa będące nazwami produktów i usług, oraz dodaje do nich nazwę miasta. My jednak zazwyczaj proponujemy też słowa bez nazwy miasta. Nie dlatego, że naciągamy klientów na koszty i chcemy aby firma z Krakowa wyświetlała się w Warszawie, ponieważ to tak nie działa.

Wybór fraz do pozycjonowania należy przedyskutowaćWyszukiwarka Google regionalizuje bowiem wyniki i przykładowo jeśli wpiszemy w pasek wyszukiwania biuro rachunkowe, to inne wyniki zostaną nam zaprezentowane w Krakowie, a inne w Gdańsku.

Google bowiem umie rozpoznać, gdzie jesteśmy, patrząc po numerze IP, a nawet korzystając z informacji w naszym telefonie, jeśli mamy system Android i jesteśmy zalogowani na naszego Gmaila.

W związku z tym najlepszym sposobem jest dobór fraz zarówno z nazwą miasta, jak i bez niej – również gdy pozycjonowanie ma mieć charakter lokalny.

Czytaj także…