Warto mieć profil w mapach Google
Firma lokalna nie może zapomnieć o posiadaniu Wizytówki Google My Business, czyli pinezki na mapie. Jeśli taka wizytówka będzie założona i systematycznie prowadzona, nasza strona będzie pojawiać się w serwisie Google Maps oraz w wyszukiwarce Google w ramce z mapą.
Powinny zadbać o to przede wszystkim firmy, które przyjmują klienta na miejscu, czyli sklepy, warsztaty, restauracje, kawiarnie, lekarze i wszystkie inne tego rodzaju prywatne firmy. Ale jeśli na przykład jesteś elektrykiem, hydraulikiem, tworzysz strony internetowe – generalnie dojeżdżasz do klienta lub spotykasz się z nim na mieście, również powinieneś zadbać o swój wizerunek w serwisie Google Moja Firma, prezentując w nim swoje usługi i portfolio. Adresu bowiem nie musisz wpisywać. Możesz zaznaczyć, że przyjeżdżasz na określonym obszarze jak miasto, dzielnica, powiat, województwo, lub po prostu X kilometrów od Twojej lokalizacji. Dzięki Mapom Google możesz naprawdę pozyskać sporo nowych klientów.