Działania SEO obejmują szereg różnych czynności zmierzających do osiągnięcia celu
Cel ten jest wydaje się dość jasny: jest nim zdobycie wysokich pozycji na frazy interesujące tą osobę, która pozycjonowanie zleciła. Może się wydawać – banalne stwierdzenie. Tak też cel rozumie agencja, która podpisała ze swoim klientem umowę na pozycjonowanie i teraz prowadzi działania zmierzające do tego, aby z umowy się wywiązać. Jednak prawdziwy cel podpisanego kontraktu na SEO strony jest głębszy.
Jest nim przecież zwiększanie sprzedaży usług bądź towarów, które oferuje pozycjonowana firma. Tym samym osiąganie pozycji w wyszukiwarce jest tylko środkiem do tego, właściwego celu. Cóż bowiem z tego, że pozycje są wysokie, jeśli maile nie przychodzą a słuchawka telefonu nie rozgrzewa się do czerwoności? Dlatego w umowie na pozycjonowanie takie wątki powinny być poruszone. W tym przede wszystkim możliwość jej wypowiedzenia, jeśli nie okaże się być w danym przypadku najlepszą formą promocji witryny.