Większość klientów PinguMedia to firmy lokalne – rodzinne biznesy, które oferują swoje produkty i usługi na ograniczoną terytorialnie skalę: Kraków, czy inne miasto lub jego okolice, ewentualnie region. To dość oczywiste, bo przykładowo firma zajmująca robotami ziemnymi nie pojedzie ze swoją koparką do klienta na drugi koniec Polski.
Przygotowaliśmy atrakcyjny pakiet na strony właśnie dla małego biznesu – zobacz. Lokalność działania takich firm wymusza na nas (i wszystkich innych osobach zajmujących się SEO) przyjęcie odpowiedniej strategii w pozycjonowaniu strony takiej firmy. Przede wszystkim musimy pamiętać, że wyszukiwarka Google stosuje metody geolokalizacji.
Skąd wyszukiwarka wie, gdzie jesteśmy?
Wyszukiwarka Google wie o nas więcej niż mogłoby się nam wydawać.
Wie między innymi, skąd wpisujemy do niej zapytanie. Nie mam na myśli tego, czy robimy to z telefonu, czy z komputera, tylko w jakim geograficznie miejscu się znajdujemy. Z pewną dokładnością (na przykład co do miasta lub nawet dzielnicy, jeśli mówimy o miastach wielkości Krakowa) Google potrafi to ustalić na podstawie numeru IP czy dotychczasowych naszych miejsc pobytu.
Jednak jeśli mamy telefon oparty na systemie Android i i jesteśmy w nim zalogowani na swoje konto Gmail, Google zna naszą dokładną lokalizację, ponieważ zapewne zgodziliśmy się mu na udostępnianie naszego miejsca pobytu.
Geolokalizacja w wynikach wyszukiwania
I teraz najważniejsza rzecz: w zależności od tego, gdzie się fizycznie znajdujemy wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, takie wyniki dostaniemy.
Jeśli są to frazy typu „wykopy Kraków”, wyniki będą jeszcze w miarę jednorodne, nawet jeśli takie zapytanie wyślemy w Gdańsku – wyżej będą te wyniki, które lepiej są pozycjonowane.
Jednak jeśli wpiszemy tylko „wykopy” wyniki już będą dostosowane do nas. Jeśli jesteśmy w Krakowie – wyświetlą nam się głównie firmy krakowskie. Jeśli we Wrocławiu – wrocławskie. Jeszcze dokładniejsze wyniki będą na mapie: zostaną nam pokazane firmy znajdujące się najbliżej nas.
Geolokalizacja a pozycjonowanie
Te fakty wymuszają na osobie zajmującej się pozycjonowaniem strony zastosowania pewnych narzędzi.
Za pomocą odpowiednich narzędzi (na przykład znaczników danych struktualnych) strona musi mówić wyszukiwarce, z jaką lokalizacją jest powiązana. Jeszcze ważniejszym elementem jest odpowiednie zadbanie o jakość wizytówki Google Moja Firma, aby wyświetlała się na jak większym obszarze.
Poszukujesz pozycjonowania lokalnego?
Jeśli chcesz, aby Twoja strona była dobrze pod nie zoptymalizowana, zapraszamy do nas. Zobacz naszą ofertę pozycjonowania.